man kan inte känna hat för alltid, Vila i frid Susan Atkins

Läste detta på aftonbladet: klicka här!
Blev lite chockad och ändå lite ledsen konstigt nog!

ja, jag är besatt av Tate och La Bianca morden hela charles manson family. Jag tycker att det är intressant att läsa om och de är de morden som upprört mig mest. Så himla sjukt men ändå så hmm "coolt" är ABSOLUT fel ord men det är svårt att förklara, Inte morden som var "coola" utan hela livstilen att de bodde där på en ransch.. jag vet inte hur jag ska förklara det men intressant är det. Självklart står jag på Sharon Tate & de andra offrens sidan och jag är ingen Charles Manson beundrare, han är inte dum han är väldigt smart. Han vet hur han ska hjärntvätta folk men han är ett svin så är det. Han är Psykiskt störd men ändå så himla smart.

men iallafall, jag fick veta för längesedan att Susan Atkins (en av hans älskarinnor) var döende i hjärntumör. Vad ska man tycka? sånt är svårt. Självklart hade hon gärna fått fortsätta leva och spendera sitt liv i fängelset för mig. Hon har bett om nåd flera gånger men har inte fått det. Sharon Tates Familj hennes föräldrar Doris & Paul Tate och hennes lillasystrar Patti Tate och Debra Tate har kämpat hela tiden för att hålla Charles Manson family fängslade. Nu är det bara Debra Tate som fortfarande lever. Patti Tate dog en allt för tidig död av Bröstcancer 2001 tror jag det var?! är inte säker. Nu är det bara Debra Tate kvar som kämpar av familjen Tate men sen förstås familjemedlemarna av de andra offrena också. Men nu är iallafall Susan Atkins död, hon dog i tisdags och man får väl släppa hatat  "– Jag kommer att be för Atkins själ när hon drar sitt sista andetag men tills dess tycker jag att hon ska fortsätta att hållas bakom lås och bom, sa Sharon Tates syster Debra Tate den 2 september då Atkins ännu en gång bad om att släppas fri."

Hon blev säkert en bättre människa de senare åren i livet, men de kan aldrig få tillbaka sin Sharon och de andra familjerna kan heller inte få tillbaka sina älskade.
Man får försöka se det så att de som gjorde dessa morden blev indragen i en typ av sekt många av dem hade inte något annat eller någon annan att tro på även fast vissa kom från bra familjer. De blev hjärntvättade och trodde på allt Charlie (Charles, det kallade honom Charlie) Manson sa. Han var Jesus och allt han sa var rätt. De dödade dessa människor för att de älskade dem de var iallafall vad de sa på den tiden. Men det är ingen förklarning men ändå. Nu är hon iallafall död och man måste försöka förlåta de döda. Nu har hon träffat Sharon Tate, Abigail Folger, Jay Sebring, Voyteck Frykowski och Steven Parent och jag tror de har förlåtit henne också. De sägs om man känner ånger då förlåts man och när hon ser dem tror jag hon gör det..

Vila i Frid Susan Atkins!


Susan Atkins (uppe i hörnet är Leslie Van Houten, Patricia Krenwinkle och Susan Atkins, Den enda som saknas är Tex Watson och Charles Manson såklart)


Detta är väl typ i början typ 69 eller början på 70-talet. Här känner hon fortfarande ingen ånger för vad hon gjort utan skrattar och ler genom rättegången.




Susan Atkins, Leslie Van Houten och Patricia Krenwinkle


Susan Atkins, Patricia Krenwinkle och Leslie Van houten

Leslie Van houten, Patricia krenwinkle och Susan Atkins


Leslie van houten, Susan Atkins och Patricia Krewnwinkle

Susan, Patricia och Leslie


En bok jag skulle vilja läsa av Susan Atkins






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0