lista

OM MIG
namn: Sophia Lavin
kön: Kvinna
ålder:  18 år
längd: 160 cm
nickname: jag har haft en massa men sophia för de mesta
hårfärg: ljusbrun
ögonfärg: Mina ögon är rätt mysko de är blågrå, väldigt mörka. Sedan ändrar de färg också, efter jag gråtit är de görna.
HAR DU NÅGONSIN?
blivit kysst: Ja
ätit sushi: Ja, mums
stått på scen: Ja, sjungit och allt.
blivit dumpad: Nej.
varit ihop med någon som varit otrogen: Nej.
varit med om en bilolycka: nej.
klättrat på berg: nej men vill.
sett vita huset: på tv.

ANTINGEN ELLER?
kallt eller varmt: varmt på sommaren och så kallt i november, december men inte för kallt.
spets eller satin: Spets.
blått eller rött: Rött
regn eller snö: sommarregn är så härligt.
ull eller bomull: Ull!
rosor eller tusensköna: rosor
vår eller höst: vår
historia eller vetenskap: Historia
matte eller engelska: engelska

MOTSATTA KÖNET!
gillar du någon just nu från det motsatta könet:
gillar många ja som kompis, men jag är inte kär i någon..
vet den om det: ja
gillar någon annan dig just nu: gillar,. ja.
vad tittar du på hos en kvinna/man: för mycket..

INOM DE SENASTE 48 TIMMARNA...
har du haft ett seriöst samtal:
det beror på hur seriöst
kramat någon: ja
kommit sams med dina föräldrar:
bråkat med en kompis: Nej.

GILLAR DU ATT?
ge kramar:
visst
ge massage: nej, usch, jobbigt
gå promenader i regnet: i sommarregnet ja

ÖVRIGT...
vad gjorde du förra sommaren: Var i Californien, umgicks med kompisar, musik, film osv..
svär du för mycket: nej, eller kanske. har börjat svära mer nu tycker jag.
när duschade du senast: Idag
vilken färg är det på dina byxor just nu: blåa jeans.
vilken färg är dina underkläder: svarta
vilken låt lyssnar du på just nu: Leona Lewis - Run och har lite tårar i ögonen..
vad var det sista du sa: oj, det minns jag inte för har suttit här och lyssnat på musik nu ett tag.
vad är brevid dig just nu: ingen
vad var det sista du åt: kycklig och pasta.. men det var längesedan!
vem vill du spendera resten av ditt liv med: Har inte träffat den personen ännu...
har du en lavalampa: nej
hur är vädret just nu: Kallt
vad gjorde du igår natt: Sov djupt, hade inte sovit på två dygn innan det.
vem pratade du sist med på telefon: Elin
vad gör dig glad: Musik, Djur, Vänner, film.
vart skulle vilja du åka: New York.
för att shoppa: New York
för att festa: New york
vill du ha barn: kanske.
vad ska dom heta: typ debbie efter debbie harry jag vet inte nico är fint också och norah, jag vill ha annorlunda namn.

ska göra mig iorning nu, elin kommer om en stund
puss på er


nico

Leona Lewis - Run



Leona lewis - Run live on X factor

Jag ryser och får lite tårar i ögonen när jag hör denna låten, den är så sorlig. Jag börjar tänka på allt sorligt och hon sjunger så jävla bra. speciellt när jag spelar låten högt då reser sig håret på armarna. gåshud! Musikvideon är också så himla fin.

Nico & jag..


nico i slutet av 60-talet och jag med samma amerikanska choklad 40 år senare....
nico är en stor idol & förebild för mig, hon är så jäkla cool med hennes mörka dova röst med brytning:)

hemma

jobbig resa

Orlando - Chicago
Chicago - Köpenhamn
Köpenhamn - Sverige

har varit vaken nu i typ 2 dygn..
för mer än ett dygn sedan låg jag vid poolen och solade och badade men nu är allt så kallt och trist igen..
snart drar jag härifrån........

nu ska jag iallafall packa upp osv. se harry potter för kom på att Robert som spelar i Twilight är ju med i denna Harry Potter så det måste jag se:)

Laddar upp lite bilder senare.

Merry chrismas

idag den 25 december firar vi jul men det känns konstigt att det är varmt och att jag nu har badat på juldagen haha. nu ska vi laga jullunch och senare ikväll ska vi också äta julmiddag och dela ut julklappar. fattar inte riktigt varför svenskar firar jul den 24 det var ju faktiskt den 25 som jesus föddes =P
igår var vi på disney world,det var ju kul... fint

men god jul


florida && twilight

är nu i florida :) imorgon ska vi till Orlando.. ska bli kul, idAG shoppade vi lite.... jag köpte twilight boken på engelska,den sägs vara bättre på engelska:)

längtar tills filmen kommer ut på dvd, jag ska dra och se den på bio igen:)


typ en av världens bästa filmer, så himla bra <3

she sings those songs




goodbye, see you again someday..

almost famous


en av mina favoritscener i en av min absoluta favorit film, blir så glad varje gång jag ser filmen och när jag ser detta klippet:) så underbart när alla börjar sjunga <3 :D



IDOL FINAL

Sitter här hemma hos elin och vi kollar på idol 2008 :) Jag hoppas Kevin vinner, fast jag tycker båda är duktiga. Idag var vi lediga från skolan som vanligt. :) Sedan var jag och pappa hos anette och skulle lämna pengar och jag fick hennes gamla notställ, som hon haft i 20 år. Hon tyckte det var jobbigt att lämna det :P haha. :D Sån blir jag med när jag ska göra av med något. Anette är bäst, jag och pappa ståd och skrattade hela tiden för hon berättar så roliga saker och hon kan härma röster så bra haha.

nu är det inte långt kvar till värmen, Florida <3

Debbie harry<3

Patti Smith - dream of life, var visas den idag?

Idag har jag suttit och lyssnat på radio kanalen gamla godingar, som förövrigt är en sjukt bra radio kanal. Men  helt plötsligt sa radioprataren att filmen "Patti Smith Dream of life" visas ikväll och jag blev helt galen, jag tittade i tidingen och sökte på internet och till och med mormor hjälpte mig och låt mig säga hon är inte ens bra på sånt, men vad gör hon inte för mig:) men kunde inte hitta den någonstans och det kan jag fortfarande inte. :( Den hade premiär i sverige juli 2008. Men nu när jag har kollat på internet kan jag fortfarande inte hitta vart den visas, men såg att den kommer att säljas på bla. discshop.se och kommer ut i december eller januari så jag får köpa den när jag kommit hem från USA. Tänker inte köpa den i USA för då kan den i spelas på svenska dvd:er. Nu ska jag snart se nya avsnittet av Desperate Housewives och Gossip Girl... då blir jag iallall på lite bättre humör, och snart så kommer nog min dvd med patti smith som jag beställde i fredags, det får jag nöja med mig sålänge...

Fakta om Patti Smith dream of life.
Ett personligt och närgånget porträtt av den legendariska musikern, poeten och konstnären Patti Smith. Dokumentärfilmaren har följt henne under elva år på scenen, i konsten och poesins värld.
Under tiden hann många av Smiths närstående dö, bland andra hennes man och bror.
Patti Smith är berättarröst i filmen som vann pris för bästa foto på Sundance filmfestival.

Var tvungen att lägga in detta också för att Patti är så jävla cool..
I filmen skämtar hon om journalisternas ständiga fråga:
-How does it feel to be called the queen of punkrock?
På presskonferensen häromdagen fick hon exakt den frågan. Jag höll andan och inväntade Pattis svar.
-It's better to be called the Queen of punkrock than a piece of shit..

Källa: http://johanselin.blogspot.com/2008/07/patti.html

haha



They cant hurt you now, Cant hurt you now..

typ en av världens bästa låtar


Patti Smith - Because of the night

jag älskar pippi fortfarande

 
hahahhaha, kan inte fatta att det är inspelat på början av 60-talet..

 fyfan, konstigt det låter när det är dubbat :P Pippi har ju helt vuxen röst!!:S

första december tvåtusenåtta

konserten. Den gick väldigt bra. :)


Patti Smith är så jävla bäst. behöver inte säga något mer, bäst helt enkelt. Hon förgyller min dag. längeleve sjuttiotalet eftersom de hade coolast människor och bäst musik, önskar jag levde då & var tjugo.

RSS 2.0