måndag

Idag hade jag följe med Elin till skolan. Anette ringde mig i skolan och frågade om jag kunde komma och sjunga idag istället och det kunde jag så jag gick hem till Farmor och väntade tills jag skulle sjunga. Jag & Anette tittade på youtube eftersom hon visste en låt hon tyckte jag kunde öva sjunga på. Sedan så visade jag lite saker som jag blev inspirerad av och det tyckte hon var bra att jag gjorde så jag ska ta med några låtar nästa gång och det blir en massa gamla antagligen haha. Sen efter det sjöng jag lite Bob Dylan :) Vi tittade på bl.a. dessa:
 

Joan Baez - The Trees They Do Grow High


Patti Smith - Because the night


Kate Bush - Wuthering Heights



Sedan så kollade vi på den här, det är tjejerna inom "punk" på 70-talet. Inte bara punk precis, men coola tjejer på 70-talet. Det är kul att kolla på och hur det uppträder på scenen för det gör det så himla bra. Så det är intressant!! bl.a. Patti Smith, blondie & The Slits är med osv.. Men iallafall så kollade vi på Patti Smith för jag har berättat för Anette innan eftersom jag har läst i en bok att hon alltid trollbinder publiken och att alla blir helt amazed by her. Som en tjej säger här "When I saw Patti Smith for the first time it was like seeing god, I had never seen a woman in a rockband before". Men det är bara en av de sakerna de säger. Spola fram till 3:00 och se själva för där börjar Patti! :) Men iallafall Anette bara "aså man märker ju att hon i svart hår är helt kåt på patti men hon vågar inte visa det riktigt hon tänker säkert liksom åh hoppas ingen märker något" HAHAHA som jag skrattade, så jävla kul och rätt vem blir inte liksom? den kvinnan är amazing!

förresten är biljetterna bokade nu till Patti Smith konserten i Tyskland och jag är överlycklig <3 JAG SKA FÅ SE PATTI, MITT LIV ÄR UNDERBART JUST NU!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0