jag blev fullständigt golvad första gången lou reed spelade "heroin" - john cale

Detta är nog min favoritbok of all time, den är så sjukt störd och rolig. Jag har nämt den flera gånger och den heter Please kill me! Men hela titlen är egentligen Den ocencuerade historien om punken please kill me! men folk brukar kallar den please kill me lättare så! Tänkte bara skriva lite störda, roliga saker från den boken för den är så jävla bra! Skriver vilka som medverkade också! Tänkte skriva fler roliga, störda, sorliga saker någon annan dag också! :) För det är rätt kul!



Lou Reed: Född 2 mars 1942. Reed är känd som medlem i den inflytelserika rockgruppen The Velvet Underground såväl som genom sin solokarriär och har haft en bestående inverkan på bland annat punken och den alternativa rockscenen.





John Cale: Född 9 Mars 1942, John Cale, född 9 mars 1942 i Garnant, Carmarthenshire, Wales, är en brittisk sångare, violinist, gitarrist, basist, pianist, låtskrivare och producent. Han är mest känd är han för sitt medlemskap i avantgarde-rockgruppen The Velvet Underground men har även gett ut en lång rad egna album och producerat andra musikers material.
Han producerade Patti Smith's debut album Horses och tre av Nicos album.



Lou Reed:
När vi började spela ihop så hade vi inga pengar och bodde i en lägenhet som kostade trettio dollar i månaden. Vi åt gröt morgon, middag och kväll och livnärde oss på att ge blod och ställa upp på bilder i billiga veckotidningar av de snaskigare slaget. När bilden på mig publicerades stod det att jag var en galen våldtäksman och mördare och att jag hade dödat 14 barn, bandat allt ihop och sedan spelade upp det i en lada i Kansas om nätterna. När John Cale var med stod det att han hade dödat sin älskare för att han ville gifta sig med Cales syster och han ville inte att hon skulle gifta sig med en bög.

Sterling Morrison: Lou Reeds föräldrar gillade inte att han höll på med musik och hängde med slödder som oss. Jag var skraj för dem trots att de enda jag såg eller hörde av dem var deras ständiga hot om att låta omhänderta Lou och spärra in honom på mentalsjukhus. Vi hade det hängande över våra huvud. Varje gång Lou fick gulsot så ville de spärra in honom.

John Cale: Det var därifrån Lou fick inspiration till sina bästa låtar. Hans mamma hade varit någon skönhetsdrottning och jag tror att hans far var förmögen revisor. De satte honom på sjukhus när han var bara barnet. Där gav de honom elchockbehandling. Tydligen var det så att när han läste på Syracuse University var man tvungen att välja mellan gymnastik och reservofficerutbildning. Lou hävdade gymnastik var uteslutet eftersom han skulle slå sig gul och blå och på reservofficerutbildningen hotade han en lärare till livet. Sedan slog han handen genom ett fönster och blev inlagd på mentalsjukhus. Jag är lite osäker på detaljerna. Varje gång Lou berättade den historien så ändrade han lite på den.



haha sjukt stört!!! Speciellt det första!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0