vegitarian

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6236271.ab

nej, nu blir jag vegitarian iallafall ett tag. Det blir bara värre och värre.
Jag har egentligen inget emot att äta djur (titta bara i djurens värd, det är naturligt) men djuren ska avlivas på ett bra sätt för vi kan göra det och det kan inte lejon precis (såg nyss planet earth, hemkt är det att se djuren äta upp varandra levande) och de ska ha ett bra liv innan slakten och påväg till slakten också. De ska inte förstå vad som ska hända. Men när de har ett dåligt liv som jag sätt i tidningarna nu vill jag inte längre äta kött. jag trodde man kunde lita på iallafall till en stor del att svensk kött var bra altså att djuren fick ha det bra men nu när man inte ens kan det. Usch vill inte tänka på att jag ätit djur som kanske haft det så dåligt!

Får väl se hur länge jag kan stå ut utan kött, men ska iallafall försöka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0