Hotel Chelsa, New York City



Jag såg Filip & Fredik i söndags deras nya program det var askul haha. De nämnde Sid & Nancy där ;) haha, Att Nancy hade blivit mördad på Chelsa Hotel i New York och att det var ett av de mest hemsökta hotellen i New York och så frågade de dom som jobbade där om det spökade och de sa JAA"!! Altså nästa gång jag åker till ´NY ska jag lätt bo på Chelsa Hotel och fråga om jag får bo i rum 100 där nancy blev mördad, om dom nu har kvar det rummet, har för mig att det gjort om det och satt ihop det med ett annat rum så det blev större.. har jag läst!!

hittad detta på deras hemsida:
Bob Dylan composed songs while staying at the Chelsea, and poets Allen Ginsberg and Gregory Corso chose it as a place for philosophical and intellectual exchange. It is also known as the place where the writer Dylan Thomas died of alcohol poisoning on in 1953, and where Sid Vicious of the Sex Pistols may have stabbed his girlfriend, Nancy Spungen, to death on October 12, 1978.


Chelsea Hotel's famous visitors and residents

Visitors and residents of the Chelsea Hotel include Eugene O'Neil, Thomas Wolfe, and Arthur C. Clarke (who wrote 2001: A Space Oddyssey while in residence). Janis Joplin, Leonard Cohen, Bob Dylan, Jimi Hendrix, and the Grateful Dead passed through the hotels doors in the 1960s.

Virgil Thompson, Larry Rivers, William Burroughs, Willem de Kooning, Jasper Johns, Patti Smith (wooohoo =D <3), Arthur Miller, Dylan Thomas, and many, many others stayed here too.


Who will be next?


snart bokar jag en resa.. Skit fina rum också.. jag har läst att Sid Vicious brukar stå vid hissen haha.. jag ska gå ditt om jag vågar=)





Sid & nancy efter rättegång för att det haft heroin och annat knark.. sad!


Sid & Nancy


nancy spungen's döda kropp..


sid vicious <3

Tillbaka till Filip och Fredriks program. Desutom var Marilyn Manson med, jag har alltid varit lite rädd för honom haha! När man ser han videos och så blir man lite rädd haha och sen gick det ju en massa rykten att han kastade ut hundvalpar o publiken och sa "döda dem annars spelar jag inte" Men det är inte sant har jag nu läst i efterhand =) Men han verkade vara trevlig i deras program så jag har fått lite ändrade uppfattningar.. :) Han var inte alls som jag trodde, okej lite konstig men snäll men vem är inte det?

Kommentarer
Postat av: sandra

manson är grymme:D

2009-04-21 @ 13:16:29
URL: http://zerozeroni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0