första augusti

DAGENS VILL HA: regn (är trött på solen nu, jag vet jag är inte strandmänniska för mycket)
DAGENS KLÄDSEL: just nu har jag bara ett linne men ska byta om till kvällen
DAGENS SMINK:  Natrual, no make-up men ska fixa det tills ikväll
DAGENS FRISYR: toffs
DAGENS HÄNDELSE: sov länge, sen bara lyssnat på musik
DAGENS LÅT: Patti Smith - My Blakean year
DAGENS PLANER: ikväll ska vi fira Kasper
DAGENS SAKNAD: Patti Smith konserten :(
DAGENS DUMMASTE: det ska jag inte skriva här
DAGENS DROG: HEROIN, nej skoja bara men musik får det bli
DAGENS ROLIGASTE: Patti Smith, lyssnar på en interjuv med henne haha hon får mig att skratta
DAGENS FAVORIT: Patti Smith vem annars liksom?
DAGENS KÖP: ingenting faktiskt
DAGENS GODIS: jag gillar inte så mycket godis, isåfall choklad
DAGENS DRYCK: Coca Cola
DAGENS LÄSNING: Punken, pelase kill me
DAGENS HUMÖR: just nu trött men kommer väl bli pigg och glad ikväll hoppas jag
DAGENS ORD: Jesus died for somebody's sins but not mine


en interjuv från när patti var i isreal, det är nog ett tag sedan, typ i slutet på 90-talet.
haha detta får mig att skratta. Interjuvaren: "But when you write how do you know if it's going to be a popsong?"
Patti:  "haha, Well, Im not particually gifted in writing popsongs but we just doing our work, I don't really think about what it is, specielly when we're writning with the band we just do our work, each song is a work itself "
och så mycket mer får mig att skratta haha.

och så sjunger hon en sång live i studion "People have the power"
Patti precis när sången ska börja: "Yes and oh Well just one more thing we really like very very much in our concerts we're so happy when people sing along so I will imagine the people singing along on this song" så söt, alltid så glad!

om jag säger att jag sjunger med kommer ni tycka jag är knäpp då? haha skiter jag i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0