skola

jag är i skolan nu. INGEN är här seriöst! Camilla är sjuk och Sandra vet jag inte vart hon är? hemma iallafall antagligen och Helena sitter och läser hela tiden haha. Värsta bråket med vår nya lärare som somliga kallar för "Voldemort" i skolan idag. I morse hade vi mentors tid och alla blev så sura på henne. För att vi ändrar schemat hela tiden och nu ska vi ha elevråd och allt sånt och ingen vill ju vara det för de händer ju ändå ingenting. haha sen en massa mer "Voldemort" sa "NI BARA KLAGAR HELA TIDEN" haha. sen frågade den andra Sandra om hon kunde få ett litet schema så hon kunde ha det i sin kalender och då sa Voldemort helt surt "Det kan ni väl skriva av själva i kalendern, ni som har så mycket tid" hahaha det blir inte samma sak när man skriver det men ni skulle hört hennes tonläge och sedan stod hon och gjorde miner och härmade oss hur vi sa hahaha. och nu på onsdagar ska man tydligen vara på bestämda platser hos olika lärare typ sitta med dem, innan har man alltid fått vara var man vill men det blir säkert inte så ändå får vi hoppas well well..

Jag sitter bara på CDON.COM nu och ska beställa en massa saker.
Nya Guitar Hero 5 med en massa nya bra rocklåtar (min bror som vill ha det, men jag spelar också men han betalar det :P)
Sen har jag beställt Patti Smith Classic Interviews
"This disc brings together a wonderful collection of landmark interviews with one of the most significant female rock n’ rollers of all time. As a singer Patti was a huge influence on the fledgling NYC punk scene and as a protofeminist poet she is regarded as an American counterculture icon. On this release Patti discloses more about herself and her influences than has ever previously been published. This set of interviews with Patti comes with a 16-page booklet filled with rare photos and liner notes written by revered journalist Kris Needs."
mmmm spännande :)

sen är det några andra filmer jag vill ha några svenska bl.a.
En Kärlekshistoria från 1970 inspelad 1969 fast den är i färg åh har sätt lite av den, så fin är den! och sedan "Den bästa sommaren" Den är så sjukt rolig hahaha, såg alltid på den med mina vänner när jag var typ 12-13 år.
och så en DVD med Marianne Faithfull :) massa klipp, både dokumentär och uppträdden från när hon slog igenom som 17 åring med "Tears go by" skriven av Mick Jagger och Keith Richards från Rolling stones.
sen finns där en massa DVD om rolling stones på cdon.com, säkert minst 20 stycken. Kan inte välja!
men har inte så mycket pengar så vi får se, annars får jag vänta tills studiebidraget kommer haha!

är det inte typiskt att en lärare ska komma och sätta sig här nu?
aja, får plugga vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0