Speak to me, speak to me heart Into the light of reunion

var som sagt i stan igår, jag och lovisa åkte taxi hem vid 2 tror jag det var men jag är sjukt trött idag och ska upp tidigt imorgon och åka till flygplatsen vi ska åka redan vid halv 7 på morgonen så idag ska jag bara ta det lungt lyssna på Patti Smith och titta på en dokumentär om henne :) får ladda upp till konserten liksom så jag kan alla låtar utantill :D kan nästan alla men det är mest låtarna från de gamla albumen från 70-talet såsom Horses (1975), Radio Ethiopia (1976), Easter (1978), Wave (1979) kan inte dom nyaste albumen lika bra dom som är gjorde på 80,90-talet.. sen har hon gjort en massa böcker också herregud, jag måste ha alla det kommer stå mig dyrt!!!

  • 1972 - Seventh Heaven
  • 1972 - A Useless Death
  • 1972 - Kodak
  • 1972 - Early Morning Dream
  • 1973 - Witt
  • 1977 - Ha! Ha! Houdini!
  • 1977 - Gallerie Veith Turske
  • 1978 - Babel
  • 1992 - Woolgathering
  • 1994 - Early Work: 1970 - 1979
  • 1996 - The Coral Sea
  • 1998 - Patti Smith Complete
  • 1999 - Wild Leaves
  • 2003 - Strange Messenger
  • 2005 - Auguries of Innocence

  • jag är faktiskt väldigt nervös inför konserten kommer jag börja gråta? skratta? få en blackout och helt enkelt inte minnas något av konserten? det har hänt mig förr, när christina aguilera var min största idol och jag var och såg henne i globen då tror jag att jag tänkte för mycket på annat typ att jag var för glad eller något eller så svimmade jag kanske för jag kan inte minnas något av den konserten altså jag tror det är någon som döljer något för mig som inte berättar att jag faktiskt svimmade eller något, skulle inte förvåna mig! nej den här gången är det en mycket viktigare konsert det är en legend jag ska se, en som jag som 19-åring beundrar (ja, när man är 13 år som jag var vid christina konserten så beundrar man jävligt många sen bytar man efter ett tag fast henne gillade jag något år iallafall, tycker fortfarande hon är duktig!)

    Den här gången ska jag bara njuta av konserten men jag tror nog jag kommer fälla någon liten tår bara för jag är så lycklig och för att jag beundrar henne så stort!! Att person vars musik är fantastisk, personen som jag läst så mycket om i "Den ocensuerade historien om Punken, Please kill me" (och jag har alltid skrattat så mycket, så rolig hon är och galen! ) står framför mig och sjunger det är så fantastiskt och otroligt!!


    Känner ni igen 2:an i hörnet? haha, SVT! :)

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0