Patti Smith Live in Frankfurt 20/7 2009 <3 del 2

Patti Smith konserten i frankfurt del 2 nudå:) del 1 finns här!

glömde skriva i förra inlägget att när vi stod och skulle köpa tröjor så fanns där en lista där det stod att Patti Smith Group skulle öppna upp en hemsida (de har redan en, men det menar väl en bättre antar jag för den har inte jättemycket) och så stod det typ att Patti Smith gärna vill att du ska skriva den email adress och så får du nyhetsbrev osv :) så det gjorde jag såklart! :D


sen sjöng hon också en sång för barnen i palestina aww, hon tillängnar alltid låtar till dem som har det svårt.. och hon är ju emot krig och allt sånt!

sen under en låt så satte sig patti ner på huk och då  kom hon tjejen med blommorna som jag och pappa såg tidigare på dagen hon gick också där vid baksidan och då sprang hon fram och gav blommorna till patti awww :D haha


Sen så sa hon hejdå och vinkade och så gick hon ut fast alla ropade såklart in henne igen och så kom dom tillbaka och så sjöng dom några låtar och den första låten var den som jag verkligen ville att hon skulle sjunga som ja la upp innan We three som jag sa att jag skulle gråta om hon sjöng¨åhhh så bra den var.. och så stå så nära när hon sjöng den så magiskt!!!!!! jag var världens lyckligaste.. Hon sjöng åtta av mina favorit låtar Rendondo Beach, Rock 'n' roll nigger, Gloria, Beacuse the night, Dancing barefoot, Free money, We three, people have the power sen sjöng hon ju en massa andra skitbra låtar men det åtta är några av mina absoluta favoriter :) sen gjorde hon mycket annat emellan, hon liksom gjorde lite poesi med musik och lite hittade hon säkert på direkt på scenen så som jag läst i boken please kill me om punken sen spelade hon elgitarr och så i slutet så tog hon typ sönder den haha, hon drog av strängarna på den!! haha! :) :)



sen pratade hon med publiken och sånt så man skrattade en massa också, det var så mycket mer än bara en konsert!!! Hon hade inga klädombyten hon hade inte ens "finkläder, scenkläder på sig" hon hade vardagskläder så som "punkarna" brukade ha på 70-talet och hon dansade inte på scenen, hade inga "specialeffekter", bara en hel vanlig scen! Tänk att något så enkelt kan vara mycket bättre och roligare att se på.. jag minns själv andra konserter jag varit på typ 15 klädombyten, 20 dansare, det sprutar ut en massa glitter och så körsångerskor, Patti hade sina 2 gitarrister som hoppade in och sjöng någon vers och körade ibland..

altså hela patti smiths band kallas Patti Smith Group.
Pappa sa att hon var känd och han lyssnade på henne en del och han visste vem hon var bl.a. för att hon var den första kvinnliga artisten som ledde ett band, Hon var ju enda tjejen i bandet också. På tiden var det inte så vanligt att en tjej ledde ett band speciellt inte ett punkrock band.

Sedan när konserten slutade så väntade vi där inne, kanske var 30 personer som satt kvar inne i konsertsalen Tony Shanahan kom ut och pratade lite och han skrev atugraf till vissa, han var jätte trevlig och han är en av gitarristerna.. han berättade även att en ny platta kommer ut snart och de ska antagligen på turné i sommar altså 2010 :D:D:D I europa åh så glad jag blev!!! SKA DIT DÅ :D:D:D:D
Tom verlaine heter en annan som spelar i patti smiths band nu, innan på 70-talet spelade han i ett populärt band som hette Television.  Patti dejtade också honom ett tag på 70-talet, hon var ett fan av televison också! coolt, jag har lyssnat på dem också och läst om dem, häftigt att ha fått sett honom också då:D

Tom verlaine (Television) och Patti Smith någongång på 70-talet!



Efter konserten ett tag så var vi tvugna att gå ut ur konsersalen, åhh jag som ville se ifall patti kom ut :( men sen gick vi ut och pappa frågade ifall vi skulle gå på baksidan och titta det var där turné bussen stod och det ville jag men hade ändå inga hopp typ att vi skulle få se henne.. när vi var påväg dit så sa jag ändå hur lycklig jag var för jag hade ändå fått stå nära henne och fått uppleva en fantastisk konsert, jag kommer aldrig glömma det plus att jag hade fått köpa en tröja med pattis äkta atugraf på den (fick den av pappa) :) men så var vi framme och där stod typ 10 personer där och väntade bl.a. den där unga killen som jag såg gå fram och tillbaka när jag låg utanför konserten på dagen.. såg han gå fram och tillbaka flera gånger där vid baksidan sen typ 2 minuter efter vi kom ut kom en trött patti med en filt runt om sig aw hon var trött men hon stannade ändå och skrev atugrafer till alla och så sa hon "oh, the problem is I can't see what im writing it's to dark" och så fick hon försöka få ljus på något sätt aww :) så söt och så snällt att hon skrev till oss alla jag stod PRECIS brevid henne också efter ett tag..


här är en av bilderna från början, då stod jag inte brevid patti ännu.. men bilderna blev helt dåliga ju för jag hade tydligen ställt in den på nattblixt eller något så blev helt konstigt!!!! SKIT OCKSÅ, aja det viktigaste är att jag fick träffa henne iallafall.. så spelar inte så stor roll :D men riktade några pilar så ni vet var hon är och var jag är :)

sen frågade hon "does anyone else want a atugraf? or has everyone got one?" och så hade alla det så tackade hon och sa "you were all great" och så vinkade hon åt oss och hon tittade på mig wiiiiieee, vi var ju inte så många.. haha så tur att vi hade varit där hela dagen innan så vi visste var baksidan :D:D

sen kom Lenny Kayle ut och han skrev atugrafer till vissa och han frågade om han fick låna min penna och det fick han hahahaha.. två gånger aw :) haha, sen så sa pappa till han "have fun in japan" för de skulle dit nästa dag :D och han bara "ohh yes we're going to japan, thank you very much" hahah.. sött!!


jag i patti smith tröjan lycklig efter jag fått pattis atugraf :D

åh idag är det en vecka sedan konserten, åh vill dit igen!! saknar det så, 20/7 2009 en av de få bästa dagarna i mitt liv! jag tackar gud för denna dagen och tackar alla som gjort det möjligt!! <3<3<3 det är något jag aldrig kommer att glömma, jag var så lycklig!!!! även om jag någon gång blir dement så är detta något jag alltid kommer att minnas!!! åh tack till patti smith group!!!!!! :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0