Patti Smith Live in Frankfurt 20/7 2009 <3 del 1

lång läsvarning :D

så vi åkte i söndags, jag kunde inte sova så jag sov endast 3 timmar den natten eller kanske två. Resan gick bra, när vi kom fram till hotellet sov jag lite till :) Sedan gick vi en runda i stan, vi bodde i ett område vid utkanten av frankfurt men vi bådde i frankurt.. Men detta hotellet låg liksom närmast konserthuset så det var därför vi valde att bo här, vi åkte ju ändå hit för konsertens skull :) Men det var mysigt & hotellet var mega fint! Vi gick till ett café och åt Pasta Pesto :) skitgott!!!!!!!!!!! Sen gick vi runt och kollade lite i stan, vilket inte var stort men mysigt vi tänkte åka in till riktiga centrum altså frankfurt men det sket vi i.

till konsertdagen då!!
Vi gick redan till Jarhunderthalle (där konserten var) vid ett tiden på dagen och det tog ungefär 40 min att gå dit. Sen var vi där hela dagen tills konserten började vi åtta. Vi hittade en liten hamburgar,korv, snitzel resturang 5 min därifrån så vi åt hamburgare där och jag fick två presenter när vi gick haha två hjärtan det stod ich libe haha sedan gick vi till Jarhunderthalle igen och var där en stund vi gick runt hela och kollade flera gånger, gick till baksidan och såg en svart turne buss åh jag fick värsta lyckoruset bara av att se hennes turné buss, visste inte ens om det var hennes eftersom det kan vara ett förband också.


hennes turné buss!!! :) man kan inte se det här på bilden men på sidan stod det liksom tourbus :)

Vi gick säkert runt 5 gånger och kollade, vi var rätt rastlösa haha! Sen somnade vi i gräset också haha eller inte jag så jag passade på att ta lite foto också och ha utkik efter patti smith ifall hon skulle komma.. där kom en bil fram och tillbaka och lämnade av någon, kanske var det Patti :P Bilen körde iallafall upp här på denna "bron" eller vad man ska kalla det!! Där var en öppendör också men vi gick aldrig in, hade ju ändå blivit utslängde ändå och kanske hade vi inte fått gå på konserten då och då hade jag ju fått panik!!
Där kom en ung kille också i 25-30 årsåldern också som gick fram och tillbaka när vi låg där i gräset såg honom flera gånger haha, han letade nog också efter Patti :) Sen kom där en tjej med blommor också som hon antagligen tänkte ge till Patti haha!






Såg den här på framsidan, var tvungen att foto den haha! :) Det var en massa band som skulle spela bl.a. Lou Reed i augusti också en legend från 70-talet och slutet av 60-talet han var med i bandet The Velvet Underground :)
Sen Mando Diao, dom är väl svenska tror jag? och sedan några jag inte visste vilka de var någon jag la på minnet Tori amo? eller något, vet inte vem det är!

När klockan var runt 6 och där började komma lite människor, inte många men vi såg en pappa och antagligen hans dotter hon var kanske i 25 års åldern de båda hade en Patti Smith tröja på sig :)  men iallafall så vi gick till resturangen igen och tog vars en dricka och så.. sen vid kvart över 7 gick vi tillbaka till Jarhunderthalle och då hade där kommit en massa människor :) skitcoola människor också, många gamla såklart 50-68 årsåldern såna som var unga under 70-talet men där fanns såklart en del i 20-30 års åldern också men medelåldern var väl 45-55 runt där omkring men det var ju bättre då slipper där vara så jäkla skrikit och folk som trängs & sånt!! Sen var det så häftiga man såg att många hade varit gamla punkare och hippies haha, hade fortfarande kvar sin stil så häftigt!!!




sen gick vi ialalfall in och där sålde de tröjor och mat och sånt :)
YES tänkte jag, äntligen kan jag få en Patti Smith tröja :)
Dom sålde två tröjor tror jag att det var en svart med texten "jesus died for somebodys sins but not mine"
en känt citat ur en av patti smiths låtar gloria. Sen sålde dom en tröja med en bild på Patti och hennes äkta atugraff, hon hade skrivit några sådana innan konserten och så en väska också med hennes äkta atugraf på, åh en sådan den tröjan måste jag bara ha liksom, sen såg jag TVÅ svenskar haha. En ung tjej och en ung kille dom köpte också den tröjan! sen fanns där bara EN KVAR i SMALL.. jag hade panik, jag måste ha den! så var den en tjej i kanske 30års åldern som ville köpa den fast hon var rätt tjock (tack för det liksom) så frågade hon om tröjan så sa hon som jobbade där att det var small så sa hennes kompis "Do you think it will fit you?" hon tjocka bara "nooo, I don't. I take the black one and one of those bags" jag bara YEEEEEEEEEEEEEEES!!! sen direkt efter så fick jag vara snabb och säga att jag ville ha tröjan så ingen annan tog den haha!!

Efter det gick vi och åt, det sålde dricka & typ nachos och såna typiska tyska kringlor så jag tog en sådan måste ju äta lite tyskt när jag väl är där. :)

Sen var det då dags, åhhhhhhhhhhhh!!!! jag var så lycklig! Vi satte oss och upptäckte att det faktiskt inte var så dåliga platser som vi trodde såhär såg det ut:



Hon har alltid olika flaggor på scen, hon är mycket politisk hon hatar George Bush och hon hatar krig!! Hon hade ritat ett peace märke på sin byxa :D


och så kom hon in och sjöng "Free Money" den startar så sorligt och lungt och jag började gråta direkt HAHAHA... ja jag satt och storböla jag kunde inte fatta att denna människa jag beundrar så stort och som jag läst så mycket om och sätt på tv och lyssnat på hennes fantastiska musik en legend helt enkelt stod framför mig och sjöng det bara slog mig och jag grät herregud till slut slutade jag gråta iallafall och jag filmade lite, men det tar ju en evighet att lägga upp på youtube så jag lägger in det senare!!!


sen sjöng hon en låt, I went to frankfurt hahaha på skoj men hon hittade på allt :) Hon blandade poetri med sin musik, sen sjöng hon en Jimi Hendrix låt också:)

hon spelade trumpet också eller ngt =P men bara en liten stund..



Sen när hon sjöng "Dancing Barefoot" så började en massa folk springa fram till scenen.. och ställa sig där, för där var inga ståplatser innan.. Så jag sprang också fram och ställde mig precis vid scnenen och hon gick fram och tillbaka så hon var bara några cm framför mig ibland helt sjuuuukt :D
sen så satte hon sig ner på scenen vid ett tillfälle och tjejen med blommorna jag skrev om i början kom springande och lämande dem hahah :D awww!!!

sen sa hon "I would like to delicate this next song to the moon"
sen sa hon "Why not?" och så skattade hon lite :) och så sa hon
"Månen människorna trodde de kunde ta över bara för att de trampade på den" eller något sånt var det iallafall hon sa =P sen sjöng hon Ghost Dance :)



Kolla så nära jag var ;D






Här är ett videoklipp som jag spelade in när jag stod längst fram, hon går mot mitt håll också :D åhhh
sen spottar hon också på scnenen haha kolla in 2:26 hahaha  hon är så häftig på scen fortfarande, kan inte fatta att hon är 62 år :) fler videos kommer sen!!!

nej nu måste jag pausa från skrivandet, jag skriver resten av konserten senare :D bl.a. då jag träffade Patti jaaaa :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D kan inte fatta det!!! har inte smält det ännu!!

Kommentarer
Postat av: sandra

guuud vad kul de låter:) skitglad för din skull faktiskt!

2009-07-22 @ 23:17:46
URL: http://zerozeroni.blogg.se/
Postat av: Sophia

SVAR: ja, trust me det var det! helt fantastisk, grät av lycka!:) tack och du vet att jag skulle varit lika glad för din skull om du skulle fått se Kate Bush!!! :D

2009-07-25 @ 16:39:45
URL: http://sophiaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0