den dagen då jag upptäckte patti smith


Patti Smith - Horses (eller egentligen Land som den egentligen heter på hennes album) det är första låten hon sjunger i detta klippet fast hon kortar ner den lite för på albumet är den 9 minuter lång, här är den ungefär 4 min sedan sjunger hon Hey Joe!
Detta var den första låten jag hörde med Patti Smith, jag läste om henne i boken PUNKEN PLEASE KILL ME där stod mycket om henne och jag kollade upp nästan alla i boken och bl.a. henne då och sökte på youtube och klicka på just det här klippet och jag älskade det direkt, detta var något jag aldrig sätt eller hört tidigare det var annorlunda och det kanske var därför jag älskade det. Sen resten är historia, nu älskar jag allt med henne och hennes musik, hon har ju mycket poesi med i sina låtar. Hon är så mycket mer än bara en sångerska och låtskrivare, hennes sätt att skriva låtar det är magiskt och hela hennes sätt att uppträdda är fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0