Stockholm City

Var ju inne i stockholm city idag och jag gick in till Punktshop, typ min favoritaffär innan när jag var liten. Där finns massa punk/rock saker. Tröjor, smycken, armband, kalendrar, posters, örhängen ja allt du kan tänka dig. Jag hade inte varit där på länge men gick förbi där idag och tänkte att jag skulle gå in och jeees, hade ju inte varit där inne på typ 3 år. Massa fina tröjor jag ville ha Bob Dylan, Ramones, Rolling Stones, Sex Pistols, Velvet underground & Nico, Kurt Cobain, The Who med mera.. fina örhängen med. Tyvärr fanns bara Bob Dylan i L & XL och Velvet underground & Nico var slut fanns bara i bebis storlek. Så bestämde mig att köpa en Ramones tröja (har redan en med en bild på dem på, så köpte en med bara loggan på och tröjan var tajt också, köpte storlek från 9-11 år haha så den satt riktigt tajt) och sen köpte jag en CBGB OMFG home of underground rock. Såg faktiskt en kille i Lund när jag skulle ta tåget upp hit som hade en sådan tröja, tänkte fråga honom haha. När jag kom in på Punkt shop så låg den där, fanns bara en kvar i storlek M så fick ta den, ville så gärna ha en, får krypa den i tvätten lite. CBGB är förresten den lilla klubben där alla punk / rock artister spelade på 70-talet. De som ville lyckas, Patti Smith startade sin karriär där. Alla coola hängde där. Även efter de lyckades brukade de spela där, bl.a. Patti Smith (såklart), Ramones, Dead boys, Sex Pistols, Blondie, Nico, Television, New York dolls.

sen var jag och såg harry potter och halvblodsprisen men det tar jag i ett annat inlägg för känner att jag måste skriva lite mer om det och orkar inte det just nu! PUSS!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0