just because it's bad



jag måste sluta med dåliga ovanor..

idag var jag först hos anette sjöng osv sen frågade hon om jag skulle göra något annat för isåfall kunde jag spendera dagen med henne och det gjorde jag. Vi var i stan och gjorde några ärende och sedan hem till henne och hon lagade mat och vi kollade på youtube haha. Efter det gick jag hem och sen ringde elin och vi drog till campingen för matilda jobbar där så vi höll henne sällskap satt på bänken utanför så när hon inte hade kunder så satt vi där och snackade och med de andra som också jobbar där..

nu ska jag krypa i säng, ska ta på mig ansiktsmask osv och ligga och kolla på film antagligen festival express en dokumentär från 2003 med klipp från år 1970 med bl.a. janis joplin, greatful dead

"Konsertfilmen som spelades in under resan återfanns först nyligen och har aldrig tidigare visats. Två månader efter Festival Express dog Janis Joplin av en överdos endast 27 år gammal. Festival Express blev en av hennes sista och mest omtalade framträdanden "

"Janis Joplin var 60-talets rockdrottning och hippie-erans stora förebild. Sommaren 1970 hoppade hon på tåget Festival Express tillsammans med bl.a. Grateful Dead och The Band för ett antal konserter i Kanada. Mellan spelningarna pågick ett ständigt party ombord, med kopiösa mängder alkohol och droger, psykedeliska samtal och spontana jamsessioner med Janis och de andra musikerna. Det var tidernas längsta rockfest. Det var Woodstock on wheels!

TVÅ MÅNADER SENARE VAR JANIS DÖD"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0