R.I.P Sable Starr

Eftersom min favorit bok som jag många gånger nämnt är Please Kill Me: The Uncensored Oral history of punk älskar verkligen den boken, den är så äkta.. Det är en massa människor som betydde något för punken och var en av människorna på punkens tid och de är många fotografer, vänner eller groupies som berättar en massa och då hur det var under punkens tid och om olika rock/punk band på 70-talet och artsiterna berättar själva också bl.a. Iggy pop, Sex Pistols, Patti Smith, The Ramones, Velvet Underground, David Bowie, The New york dolls mm... och man behöver inte vara fan av banden för att läsa denna boken. Den är så jävla bra och rolig ändå.. Jag visste inte vem många av de banden var när jag började läsa.. jag visste inte ens vem Patti Smith var och jag köpte den endast för Sex Pistols och Blondie men sedan lärade jag att älska en massa bra band i den boken.. och sen är det ändå så intressant att läsa hur punken egentligen startade och hur det var på punkens tid.. så himla intressant och roligt.. haha, folk var galna och jag skrattar ofta!! och där har jag läst om Sable Starr som var en Groupie på 70-talet, hon var egentligen mer än en groupie eftersom hon var vän med artisterna & de andra människorna också. Idag fick jag reda på att hon tyvärr hade dött. Hon var inte så gammal, hon föddes 1958 och dog den 17 April 2009 så 51 år bara :(

Jag blev nyss vän med Bebe Buell på Facebook, jag är lycklig :) för er som inte vet är det Liv Tylers mamma och Bebe var en ikon på 70-talet hon var tillsammans med bl.a. Iggy pop, David Bowie, stiv Bastors och bodde med Todd Rundgren i flera år (nej, han är inte från sverige, kanske ngn av hans föräldrar antagligen men han är från USA) Men iallafall hon berättar mycket i boken Please kill me the uncensored........ jag gick in på hennes facebook och fick se det här så sorligt :'(




Johnny Thunders och sedan Sable starr i mitten och sedan iggy pop i vit skjorta.. :)


Johnny thunders från The New York dolls och Sable starr, det var ett par men vet inte för hur länge.. Johnny dog 1991 38 år gammal av knark tror jag


Debbie Harry & Sable Starr


Johnny Thunders & Sable Starr


Debbie Harry & Sable Starr


Richard Hell & Sable Starr


Sable Starr & Iggy pop I mitten sedan vet jag inte vem den mörkhåriga är :P


massa people, bebe buell i lång hår iallafall :)


R.I.P Sable Starr, nu är du iallafall i himmlen med en massa av dina vänner från punkens tid..


Kommentarer
Postat av: sandra

haha det gjorde så JÄÄÄÄVLA ONT

2009-04-23 @ 17:31:13
URL: http://zerozeroni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0